Project manager sinds 1997

Succesvol een webproject starten en afronden is een vak

Projectmanagement voor internetprojecten omvat vaak een breed scala aan taken en vaardigheden, van het initiële concept tot aan de livegang en het onderhoud.

Het inhuren van een externe projectmanager voor het opzetten van een webwinkel biedt verschillende voordelen: Ik breng expertise en ervaring, ben objectief en biedt vaak nieuwe perspectieven. Jij kunt je blijven richten op jouw kernactiviteiten.

Expertise inhuren verdient zich terug

Als extern projectmanagers breng ik een schat aan kennis en ervaring mee, verworven uit eerdere projecten en verschillende industrieën. Ze kunnen best practices toepassen, veelvoorkomende valkuilen vermijden en innovatieve oplossingen bieden die het interne team misschien niet kent.

Flexibiliteit en Schaalbaarheid: Als je niet de middelen of de noodzaak hebt om een fulltime interne projectmanager aan te nemen, biedt het inhuren van een externe kracht flexibiliteit. Ik help je wanneer nodig, en dat  helpt jou bij het beheersen van kosten.

Minimaliseer risico’s: Met mijn ervaring heb ik ervaring met het navigeren door de complexiteiten en risico’s die gepaard gaan met het opzetten van een webwinkel. Ik help je bij het identificeren, beoordelen en beheren van potentiële risico’s om de kans op projectvertragingen, budgetoverschrijdingen of andere problemen te minimaliseren.

CV van Douwe van der Baan

1990 – 1996 : Eigenaar van Bens educatieve software. Bens ontwikkelde computerondersteunde leermiddelen voor het onderwijs in opdracht van onder meer de toenmalige Postbank (nu ING) voor inzet in het economisch onderwijs. Daarnaast ontwikkelde of bewerkte Bens diverse simulatiespelen, lesmateriaal voor media-onderwijs, veelal computerondersteund

 

1996 – 2001: Bens Software ontwikkelt van 1996 voornamelijk webapplicaties. Diverse databasedriven websites voor onder meer vacaturebanken, webwinkels en interactieve company sites ontwikkeld. Ook werd in deze periode in samenwerking met het Instituut voor Publiek en Politiek (nu Prodemos) de eerste versie van de de zeer succesvolle Stemwijzer door mij ontwikkeld en werkte ik mee aan de ontwikkeling van user interfaces van onder meer Girotel voor Windows en andere online betaaldiensten.

 

2002 – 2006 Senior Project Manager bij Wegener Multimedia Amsterdam. Als project manager ontwikkel je samen met business manager concepten voor online producten voor dagbladuitgever Wegener, waaronder Autotrack, Jobtrack, MenselinQ, Kleintjesmarkt en single-sign-on voor alle diensten van Wegener. Introductie van nieuwe project management methodes bij Wegener en selectie leveranciers.

2007 – 2008: Business unit manager Vinea Vakanties Sneek. Belast met de opzet van een website voor de verhuur van vakantiehuizen, groepsaccommodaties en jachtverhuur.

Sinds 2008 ben ik eigenaar van Ceezoo E-commerce  specialist.